Behçet Hastalığının Tırnak Kıvrım Kapiller Sisteminin Videodermatoskop ile Değerlendirilmesi

10.15624.dermatoz16071a1

• Yasemin Akman
  • Perihan Öztürk
  • Mehmet Kamil Mülayim
  • Tuğba Yülek
  • Oğuz Akman

Dermatoz 2016;7(1):0-0

Bu çalışmadaki amaç; Behçet hastalarının tırnak kıvrımı kapiller bulgularını, sağlıklı kontrol grubuyla karşılaştırmak, ve Behçet hastalarının aktif ve inaktif hastalık grubununun tırnak kıvrımı kapiller bulgularını karşılaştırmaktır.

Gereçler ve Yöntemler:

Çalışmaya 44 Behçet hastası ve 44 sağlıklı kontrol grubu alındı. Hasta ve sağlıklı kontrol grubunun sosyodemografik özellikleri ve hastaların hastalıkla ilgili bilgilerini içeren form düzenlendi. Behçet hastaları, Behçet Hastalığı Anlık Aktivite Formu ile aktif ve inaktif hastalık grubu olarak sınıflandırıldı. Sonrasında katılımcıların her iki el tırnak kıvrımı kapillerleri videodermatoskopla değerlendirildi.

Çalışmamızda Behçet hastalarında kapiller dilatasyon, mikrohemoraji, kapiller kayıp gibi anormal kapilleroskopik bulgular saptandı. Behçet hastalarında kapiller dilatasyon ve mikrohemoraji bulguları kontrol grubuna göre anlamlı derecede yüksek saptandı (p<0.05). Yine sistemik bulguları olan Behçet hastalarının anormal kapilleroskopik değişiklikleri sistemik bulguları olmayan hastalara göre anlamlı derecede yüksek saptandı (p<0.05).

Mikrovasküler tutulumun göstergesi olarak tırnak kıvrımı kapilleroskopik değişiklikleri incelediğimiz bu çalışmada; non-invazif, ucuz ve kolay olan tırnak kıvrımı kapilleroskopisinin, BH takibinde ve muhtemel sistemik tutulumu belirlemede yol gösterici bir yöntem olabileceği düşünülmüştür.

Anahtar Kelimeler: Behçet hastalığı, kapilleroskopi, videodermatoskop